måndag 2 maj 2016

Så glad blir jag.... :))))

Att du Anna är på hälsogrejen och att jag faktiskt fått några mejl om det också.
Svarar er lite senare. 
Kul som bara den.
Vill meddela att just nu känner jag mig lite småsugen.
Har tagit två stycken rawballs men kan tänka mig nåt mer, hehe....
Jag biter ihop ett tag till. Vet att det är några dagar som är jobbiga sen har man glömt att man vill ha socker. 

Jag har faktiskt inte vägt mig än. Har en halvsusning om min vikt. För mig är målet att vara under 60. Jag SKA klara det till slutet av maj. Om inte så bastar jag bort det sista;) 

Nu åker jag snart mot metropolen Frövi för att hämta upp ett stycke gräsklippare. Det får bli min andra motion för dagen. Vi har 5000 kvm tomt, det mesta gräsmatta. Perfekt sätt att skaka loss fläsket. Har några podavsnitt av Wahlgren & Wistam kvar att lyssna på. Jag ABSOLUT ÄLSKAR att lyssna på poddar. 

Vi har bestämt oss för att ge köket en uppfräschning. Det behövs. Vi flyttade in för snart 12 år sedan. Det känns inte helt up to date om man säger så. Du har väl kollat pinterest? Där finns det mesta kan jag lova. Vill du baka rosa cupcakes, sök i sökrutan och vips har du massor av inspiration. Jag söker just nu på kök med svart/vitt kakel. 

Vårt hus är från början av 1900-talet så det gäller ju att den gamla känslan får sitta kvar. 
Hmm, ett mycket svårt fall....

Vad jag i alla fall vet är att jag är trött på att snickerierna är vita. Tror att det blir en målning till grått. 
Jag skall leta upp några gamla bilder så ni får se hur det ser ut. 

Vi kommer att ta bort ett skåp och sätta upp hyllor. Endera beställa dessa från House Doctor. Eller kanske ta gamla golvplank från Smultrongården som är grövre. Får se vad som passar bäst. Klart skönast att ta de som redan är målade och klara. Annars får jag måla och betsa själv. Och det vet man ju aldrig hur det blir.... 

In nu hörrni och kolla pinterest, sååå mycket skoj;))
Kram



Inga kommentarer: