söndag 8 mars 2015


Ciao!
Back on track.... haha.

 Hoppas det är bra med er alla där ute. Ser att trots extremt oregelbundna inlägg läses bloggen ändå, kul! Här kommer ett litet livstecken från livet på Smultrongården.

Det går som vanligt i 180 knyck och det är som vanligt väldigt roligt.
Tycker jag. Tycker självklart att jag har världens roligaste jobb.

Här har målats massor efter jul. Inte alls meningen, det bara hände.
Inte tokigt alls. Känns rent och fräscht som bara den.
Men det finns mer att måla. 
Om jag uttrycker mig milt.
Ni som följer oss på instagram såg hur otroligt "icke världsvan" jag såg ut i fredags när vi var på Jill Johnson. Jag kunde bara inte med att visa mina nagellacksnaglar med vit färg duttandes lite här och var också. Det blev bara lite för mycket lantlolla över det hela. 
Men jag tycker inte det gör så mycket. Gillar så att ha ett aktivt liv. 
Just den vita färgen kom från nymålad kassadisk. Framsidan fick sig en omgång. 
Så liiite som gör såååå mycket. Och så lätt det är. Fram med pensel och färg och måla. Se det inte som nån stor grej. Gör´t bara. Lovar du blir nöjd:)

Full rulle här igår. Härligt! Älskar när våra rum är fyllda av glada, härliga besökare som går omkring och är nöjda över sina inköp. Kul också med fikagäster som stannar länge, umgås med varandra och myser på. Jätte härligt. Räkna med mycket fikamys framöver. 
Kanske lite utökade öppettider också framåt sommaren, vem vet. Har ju fått många önskemål om det just sommarmånaderna. Kanske kan det komma i år. 


Här ny blus som kommit från Odd Molly. 
Stormgillar den gör jag! Så läcker både fram och bak. 

Numer har vi ju vår butik öppen för jämnan. 
Ja, på nätet alltså;) HÄR har du blusen om du blir shoppasugen...... 

Vi har även tagit in några nya extremt prisvärda märken.
Tjoff sa det bara på dom hyllorna. Inte många kvar trots att dom kom den här veckan. 
Kul att ni gillar!
Snygga att komna är dom också. 
Bägge stylsen finns i fler färger. 
HÄR är tishan och HÄR är koftan. 


Söndagkväll och lite segläge kan jag lova, hehe. 
Drinkarnas afton gånger två denna helg. Alltså så mycket goda drinkar jag druckit så det är inte riktigt klok. Dricker sällan nåt hemma men blir det så blir det vin. Helst bubbligt. Men det får jag oftast dricka själv och det kan man ju inte bälga en flarra helt solo så det blir det nåt glas rött som vi båda dricker, istället. Men är jag "på lokal" då blir det drinkar. Mums mums. Två nya favoriter blev det i helgen. Jag känner en liten kock på ena stället så kanske kan jag snika ett litet recept;)))

Nu blir det Arne Dahl här. 
Som vi älskar att kolla kriminalserier. Svenska, engelska, you name it. 
Bara älskar det. Krypa upp i soffan och mysa. 

Ser framemot en ny härlig måndag.
Då blir det liiite inflytt hos Adam. Han har inget kök ännu men det är ju en baggis, eller hur;)
Kockar lagar väl ändå ingen mat....

Men säng skall på plats och köksbord. Han väljer mellan två absolut supersnygga. 
Ska bli spännande att se vad som passar. 
Mycket jobb kvar, men det värsta är gjort. Eller kanske inte.
En hall, ett helt badrum samt kök skall in. 
Det är nog en del kvar.

Happy söndagkväll kamrater.
Kram på er där i soffan.
/Eva



Inga kommentarer: